Lounge-musikken strømmer ud af højtalerne. Jeg sidder ved et lille bord med min trofaste følgesvend (aka min computer) foran mig. Jeg kigger mig omkring og tænker, at jeg godt gad at bo sådan, som den lille café er indrettet.

Der er sofaer i min yndlingsfarve, som er en lidt støvet tyrkis. Der er mørke træborde og fra loftet hænger flotte kobberlamper. Ud mod den stille vej foran caféen hænger der nærmest et tæppe af planter ned fra loftet i hver sin kokosnød.

Ovre på nabovæggen, som kun er en meter fra hvor jeg sidder, er der malet et ret fint billede, som forestiller en form for hinduistisk gud med en masse moderne remedier i sine mange hænder. Der er bl.a. en cocktail, en kaffekop, en smartphone, en dj-pult – og så det der satte mine tanker i gang… En bog med titlen: “Building Time Machines for Dummies”.

Du skal ikke snydes for et billede:

Jeg skal ikke gøre mig klog på, hvad der kan tolkes ud fra billedet. Sikkert en masse om vores moderne verdens påvirkning af os alle sammen, men det skal jeg spare dig for en længere udredning om.

Til gengæld skal du have svaret på, hvad det har med e-mailmarkedsføring at gøre. For det er jo derfor, du er her, ik. Billedet fik mig nemlig til at tænke på en sætning, som jeg relativt ofte hører – næste altid efterfulgt at et dyyybt suk: “Jeg ville ønske, at jeg var begyndt at skrive til min liste med faste intervaller noget før.”

Kan du mærke frustrationen i luften?

  • Jeg forstår den godt, frustrationen altså, for der er rigtig mange gode grunde til at skrive rimelig fast ud til dine læsere:
  • De husker hvem du er
  • De føler at du giver dem værdi
  • De føler sig prioriterede

Den største af alle grundene er til at tage og føle på: Du sælger mere. Så kort kan det siges.

Og nej, du har jo ikke en tidsmaskine, men det er heller ikke så vigtigt. Det vigtige er, at du får sat gang i dine nyhedsbreve nu. For som det berømte kinesiske ordsprog siger: “Det bedste tidspunkt at plante et træ var for 20 år siden. Det næstbedste tidspunkt er nu.”

Jeg bliver lidt træt indeni, når jeg hører nogen sige, at værdien ligger i listen. For det gør den ikke. Værdien ligger i dine nyhedsbreve. Det er fint, at du har en stor liste, men hvis du sjældent skriver til den, er den værdiløs. Du vil opleve, at mange afmelder sig, når du så endelig skriver (hvilket er okay, for de ville alligevel ikke blive kunder nu).

I stedet for at sidde og ærgre dig over spildt liste, så sørg for, at du ikke sidder igen om et halvt år og ønsker dig en tidsmaskine, der kan tage dig tilbage til lige præcis i dag. Tag i stedet en beslutning om, at du fra nu af vil sende fire nyhedsbreve til din liste hver måned. Hvis du spørger mig (og det er der mange der gør, når det gælder intervallet af nyhedsbreve), vil jeg nemlig anbefale, at du skriver minimum en gang om ugen.

Det kan virke som meget, hvis du skriver langt færre end det i dag, men jeg lover, at det bliver nemmere og nemmere, når du først finder rytmen – og om ikke andet, så nemmere end at opfinde en tidsmaskine, når du for alvor oplever konsekvenserne af en liste, du ikke har plejet.

Tjeklisten til din e-mailmarkedsføring

Tjek de her 24 ting, inden du sender dit næste nyhedsbrev

Undgå de mest almindelige fejl i din e-mailmarkedsføring. Guiden er overskuelig og giver ro i maven, inden du trykker 'send'.

Succes! Jeg kan sende din listen, så snart du har bekræftet mailen, der lander i din indbakke lige om lidt.